
Hjemmonitor© er en helt ny analyse, der er relevant for alle jer, der markedsfører og sælger større produkter til hjemmet. Analysen sætter fokus på alt det danske boligejere gør af store, markante ting i forhold til deres hjem og de produktanskaffelser, der følger i kølvandet. I får værdifuld indsigt i markedsdynamikken omkring flytning, renovering og vedligeholdelse samt forbrugernes kendskab, holdning og adfærd ift. jeres produkt og/eller forretning.
Hjemmonitor© fokuserer på 3 områder:
1. Markedet for flytning og renovering af hjemmet og hele "produktøkonomien" omkring det
Hvor mange flytter og renoverer deres hjem i forbindelse med flytningen? Hvor mange renoverer deres eksisterende hjem? Og hvad er det for produkter, der indgår i renoveringen: Køkkener, hårde hvidevarer, gulve, døre, vinduer og/eller maling? Og nå ja, så tager vi også indkøb af havemaskiner med, når nu vi har fat i boligejerne og stiller dem spørgsmål ...
2. Kunderejsen (købs- og beslutningsprocessen) for anskaffelse af "hjem-relaterede produkter"
Hvilke(n) køkkener, hårde hvidevarer, gulve, døre, vinduer, maling og havemaskiner køber man? I hvilke byggemarkeder og butikker? Og hvordan ser kunderejsen ud: Hvor søger man inspiration og information, og hvilke vigtige influenter er der i processen og for produkt- og mærkebeslutningen (fx håndværkeren)?
3. Forbrugernes kendskab og holdning til producenter, mærker og indkøbssteder
Hvor mange kender de forskellige producenter og mærker inden for køkkener, hårde hvidevarer, gulve, døre, vinduer, maling og havemaskiner? Hvor mange kender de forskellige indkøbssteder, hvor man typisk køber produkterne (fx byggemarkeder, hårde hvidevare butikker/-kæder, farvehandlere og andre specialbutikker)? Og hvordan vurderer man de enkelte producenter/mærker og butikker/kæder i forhold til hinanden på pris, kvalitet og en række andre parametre?
Hjemmonitor© giver jer data fra ca. 1.400 boligejere - og til en meget lav pris
Hjemmonitor© analysen gennemføres af Journeywise i samarbejde med Norstat, der stiller spørgsmål til ca. 1.400 boligejere (ejer- og andelsbolig) fra deres landsrepræsentative panel, som er Danmarks største med ca. 85.000 deltagere.
Den rigtig gode nyhed er, at I får meget data og mange indsigter til en brøkdel af den pris, I ellers skulle betale, hvis I gennemførte analysen alene, fordi der er mange virksomheder i forskellige brancher om at betale udgifterne til dataindsamling og rapportering.
Hjemmonitor© lanceres primo 2024 med fokus på kategorierne
køkken, hårde hvidevarer, trægulve, døre, vinduer, maling og havemaskiner
og derfor er den særlig relevant for
køkkenkæder/-butikker, byggemarkeder samt producenter/mærkeejere og specialbutikker inden for de nævnte produktkategorier.
Tilpas Hjemmonitor© som I vil
Hjemmonitor© er opbygget i forskellige moduler, der har en fast pris, så I kan tilpasse analysen og få de indsigter, I gerne vil. Derudover har I mulighed for at tilkøbe ekstra spørgsmål, som kun I får adgang til. Læs mere om modulerne her:
Alle priser er excl. moms.
Rapporten forventes at være klar medio februar 2024
Dataindsamlingen starter den 8. januar 2024. Ønsker I at få ekstraspørgsmål med, skal vi have tilsagn fra jer inden den 8. december 2023.
Rapporten forventes at være klar medio februar 2024.
Er du interesseret?
Du er velkommen til at tilkendegive din interesse ved at udfylde formularen herunder - det er helt uforpligtende.
Når du har udfyldt formularen, sender vi dig en e-mail med en dummy rapport på de moduler, du er interesseret i, ligesom vi tager fat i dig for at drøfte et endeligt analyse set-up på plads. Vi glæder os til at høre fra dig.
Ideen til Hjemmonitor© er opstået, fordi Journeywise igennem en del år har lavet kunderejseprojekter og analyser for virksomheder inden for "hjem-sektoren" bl.a. producenter/distributører af trægulve, vinduer og køkkenarmaturer samt hårde hvidevare brands.
Hver gang vi har præsenteret forbrugerindsigter til sådanne virksomheder, der ofte ser på distributionsleddet, fx køkkenbutikker og byggemarkeder, som deres primære kunde, har de fået værdifulde indsigter, de kan bruge til optimering af marketing- og salgsarbejdet.
Det håber vi også vil være tilfældet for jer, hvis I køber Hjemmonitor©.
Disclaimer
Antallet af interviews med svarpersoner i de forskellige moduler er vejledende og baserer sig på indledende screening og research af ca. 1.000 svarpersoner, der bor i ejer- eller andelsbolig. I den endelige rapport kan antallet af interviews i de enkelte moduler således afvige i op- eller nedadgående retning. Enkelte spørgsmål i de forskellige moduler stilles til færre svarpersoner.
Grafikkerne i den endelige rapport kan afvige fra grafikkerne vist på denne side og i eventuelt tilsendte dummy rapporter for så vidt angår lay-out, rækkefølge mm.
